Z najnowszego badania "Koszyk Zakupowy" przeprowadzonego przez ASM Sales Force wynika, że liderem niskich cen nie jest już Biedronka. Sprawdzono to, porównując ceny (z maja 2021 roku) najczęściej kupowanych artykułów spożywczych i środków czystości sprzedawanych w stosunkowo niskich cenach (mięso i wędliny, nabiał, słodycze, alkohol, kosmetyki i chemia domowa) w różnych dyskontach.
Pierwsze miejsce w rankingu zajmuje Auchan. Za średni koszyk zakupowy zapłacimy tam 210,56 zł. Na drugim miejscu znalazł się Carrefour - za takie same produkty zapłacimy tam 216,02 zł, a na trzecim Makro (220,22 zł). Biedronka znalazła się dopiero na 6. miejscu z wynikiem 226,39 zł, natomiast Lidl na 8. pozycji - 229,38 zł za koszyk.
Gdzie jest najdrożej? Ranking zamyka Tesco (10. miejsce z wynikiem 233,94 zł za koszyk, to 11% więcej niż w Auchan), jeszcze drożej jest w sklepach typu e-grocery (marketach internetowych), gdzie za koszyk trzeba zapłacić 257,51 zł.
Jak wynika z raportu GUS-u, ceny towarów i usług w maju 2021 były o 4,7% wyższe niż w maju 2020. Eksperci z ASM Sales Force zauważyli jednak, że w marketach ceny są o 4,9% niższe niż w tym okresie rok temu. Spadły także o 0,04% w stosunku do kwietnia 2021. Wynika to z silnej konkurencji pomiędzy sieciami sklepów w okresie po największych obostrzeniach.
Żródło: ASM Sales Force