Polskie ziemniaki na frytki - nowość na Ryneczku Lidla!

W związku z nadwyżką ziemniaków w poprzednim roku oraz pojawiającymi się trudnościami w ich rozprowadzaniu do hoteli czy gastronomii, Lidl Polska postanowił rozszerzyć swoją ofertę Ryneczku Lidla o nowość - ziemniaki na frytki tak, aby wspomóc polskich producentów.

We wszystkich sklepach Lidl Polska znajdziemy nowość – specjalnie wyselekcjonowane ziemniaki, przeznaczone na frytki. Charakteryzują się większym, podłużnym kształtem, odpowiednią twardością i smakiem. Z tych samych odmian korzystają producenci frytek. Produkt jest dostępny w cenie 4,99 zł/2 kg/opak. Nowość w ofercie Lidla to przede wszystkim wsparcie dla producentów, którzy aktualnie borykają się z nadwyżką warzyw w związku z ograniczeniem zbytu na rynku HoReCa. Kreatywne wykorzystanie wybranych odmian ziemniaków może pomóc rolnikom.

Działając w duchu zero waste Lidl niedawno odkupił od Pana Mieczysława Miszczaka, właściciela gospodarstwa rolnego w Węglewicach Kolonii w (woj. łódzkie) niedoskonałe buraki, które miały trafić do kosza z uwagi na swój kształt. Nieperfekcyjne warzywa pojawiły się w sklepach Lidl w całej Polsce, w bardzo korzystnej cenie i spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów. Podstawowym celem tej akcji była pomoc producentowi oraz promocja idei zero waste.

Na stronie kuchnialidla.pl znajdziemy wiele inspirujących przepisów, w tym również propozycję na przygotowanie frytek.

Pieczone frytki z ziemniaków: · ziemniaki – 4 szt. · olej rzepakowy – 2 łyżki · papryka ostra – 2 łyżeczki · świeży rozmaryn – 2 łyżeczki · sól · pieprz Sos chrzanowy · śmietana 22% – 200 ml · chrzan tarty – 2 łyżki · sól · pieprz · sok z cytryny Ziemniaki myjemy (można je obrać, ale nie trzeba), kroimy w ćwiartki, bądź szóstki. Olej łączymy z przyprawami i mieszamy z ziemniakami. Frytki wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 200°C. Pieczemy ok. 20 minut, od czasu do czasu obracając. Frytki podajemy z sosem chrzanowym.

Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 11.200 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 700.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.