My je dodajemy do obiadu, a w Hiszpanii to część śniadania. Czymś takim najesz się do syta

Omlet na śniadanie to bardzo dobry pomysł. Odpowiednio przygotowany może być tak sycący, że będziemy go czuć przez cały dzień. Ten w hiszpańskiej wersji spodoba się każdemu, kto lubi konkretne smaki. Dodaj ten składnik, a poznasz smak, którego nigdy wcześniej nie jadłeś.

Każdy kraj ma swoje smaki, które są dla nas inne i wyjątkowe. Chcąc je poznać, wystarczy tylko sięgnąć po odpowiedni przepis i wyczarujemy w swoim domu obiad jak z Grecji lub Hiszpanii. Tym razem stawiamy na hiszpańskie śniadanie, które może oczarować nawet najbardziej wymagające podniebienie.

Zobacz wideo Mądra Babcia przygotowała puszysty omlet z grzybami. Dawno nie jedliśmy tak dobrego

Omlet po hiszpańsku, a dokładniej tortilla de patatas zrobiony jest prosty w przygotowaniu. Jednak wyróżnia się na tle innych, znanych nam przepisów. To wszystko zasługa jednego produktu, a dokładniej ziemniaków. Jak się okazuje tortilla de patatas opiera się właśnie na tym warzywie. Dzięki niemu danie nie tylko nadaje się na śniadanie, a także obiad, czy kolację.

Przepis na omlet po hiszpańsku, czyli tortilla de patatas

Składniki

  • pół kilo ziemniaków,
  • 6 dużych jajek,
  • pół średniej cebuli,
  • 60 ml oleju,
  • 50 ml mleka,
  • sól,
  • pieprz.

Sposób przygotowania

  1. Ziemniaki obierz, przemyj i pokrój w plastry. Cebulę obierz z łupin i pokrój w piórka.
  2. Na patelni rozgrzej olej. Na gorącym tłuszczu umieść ziemniaki i podsmażaj je do miękkości przez około 20 minut. Co jakiś czas mieszaj, aby się nie przypaliły. Po tym czasie dodaj cebulę i smaż do zeszklenia.
  3. Gdy warzywa się smażą, wbij jajka do dużej miski, roztrzep je z dodatkiem mleka, pieprzu i soli.
  4. Do miski z jajkami wrzuć przygotowane ziemniaki z cebulą, wymieszaj. Powstałą mieszankę wyłóż ponownie na patelnię, wyrównaj i przykryj pokrywką. Smaż całość na średnim ogniu do zarumienienia. Następnie przewróć na drugą stronę, podsmażaj przez około 5-6 minut.
  5. Tak przygotowany omlet podawaj ze świeżym pieczywem i soczystymi warzywami.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.