Polska wódka trzecią marką w rankingu światowym. Przed nią rynkowe giganty

Na podstawie danych sprzedaży za rok 2019 magazyn "Shanken's IMPACT" przygotował zestawienie najpopularniejszych marek wódki. Na trzecim miejscu znalazła się polska Żubrówka, należąca do CEDC. W drugiej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie inne polskie marki.

Polska wódka wśród najlepszych

Trzecie miejsce w światowym rankingu wódek, opracowanym przez magazyn "Shanken's IMPACT" w oparciu o dane sprzedaży za 2019 rok, otrzymała polska Żubrówka należąca do CEDC, podaje Portal Spożywczy. Żubrówka odnotowała prawie trzynastoprocentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2018 (i drugie miejsce w rankingu). Pierwsze miejsce otrzymała marka Smirnoff z Wielkiej Brytanii, a drugie – Absolut z Francji.

Kolejne miejsca w rankingu to: Tito's z USA (która jednocześnie odnotowała największy przyrost sprzedaży w porównaniu z 2018 rokiem), Khortytsa z Ukrainy, Hliblny Dar z Ukrainy, New Amsterdam z USA, Nemiroff z Ukrainy, Svedka z USA i Five Lakes z Rosji.

Polska w czołówce

W Polsce i na rynkach zagranicznych sprzedało się prawie 87 mln litrów Żubrówki, czyli 12,8 proc. więcej niż przed rokiem. W rankingu znalazły się również dwie inne polskie marki – na jedenastym miejscu Soplica, również należąca do CEDC, oraz na trzynastym Krupnik od Marie Brizard.

Wódki są drugą najliczniejszą grupą (24 marki) wśród największych marek alkoholi znajdujących się w zestawieniu IMPACT. Więcej jest tylko marek whisky – 31.

Zobacz wideo Zobacz także: wegetariańskie klopsy z ciecierzycy. Piękne i pyszne!

Firma CEDC to jeden z największych producentów wódki na świecie. W branży napojów alkoholowych jest też największą zintegrowaną firmą w Europie Środkowej i Wschodniej. Produkuje oraz sprzedaje m.in. Żubrówkę, Soplicę, Żytniówkę, Bolsa i Absolwenta, zajmuje się również eksportem i importem na rynek światowy.