4 czerwca na stronie internetowej Lidla pojawiła się informacja o wycofaniu ze sprzedaży partii młodej kapusty. Sieciówka wydała specjalne oświadczenie, w którym informuje o tym klientów i zachęca do zwrotu tego produktu. Jednocześnie podkreśla, że badanie zleciła samodzielnie, tak samo, jak tysiące innych.
Na pierwszym miejscu zawsze stawiamy jakość i bezpieczeństwo oferowanych przez nas produktów, dlatego też, aby sprostać Państwa zaufaniu, przeprowadzamy kilka tysięcy badań rocznie w akredytowanych, niezależnych, zewnętrznych laboratoriach.
Dlatego też Lidl zdecydował się na wykonanie testu na obecność substancji chemicznych na kapuście, którą zakupić można było w "Ryneczku Lidla" pod koniec maja. Okazało się, że na jej powierzchni znajduje się zbyt dużo pozostałości środków ochrony roślin.
Z powodu negatywnych wyników badania, sieciówka wycofała młodą kapustę z numerem partii L 21/05, którą zakupić można było pomiędzy 28 a 31 maja 2019. Akcja dotyczy wszystkich sklepów w województwach lubelskim, łódzkim, małopolskim, mazowieckim, podkarpackim, śląskim, świętokrzyskim i wielkopolskim. Aby dokonać zwrotu, wystarczy udać się do dowolnego sklepu Lidl. Nie jest wymagane okazanie paragonu.
Zobacz również: