Zupa czosnkowa Katarzyny Bosackiej rozgrzeje jak ognisko. Sekret jej smaku tkwi w jednym triku

Zimą zupa czosnkowa wyrasta na obiadową faworytkę. Nie dość, że szybko i przyjemnie rozgrzewa, to jeszcze pomaga na przeziębienie i wzmacnia odporność. To oczywiście zasługa czosnku, który jest uważany za naturalny antybiotyk. Katarzyna Bosacka podzieliła się swoim przepisem na tę potrawę. Dziennikarka stosuje trik z cebulą, który zapewnia zupie czosnkowej głębię oraz używa odpowiednio przygotowanego czosnku. Dodaje też jabłko. Po co? Wszystko wyjaśniamy w tekście.

Zupy to najlepsze dania na mroźne dni. To one szybko i skutecznie rozgrzewają nasz organizm, więc nie dość, że są smaczne, to jeszcze zapewniają nam dodatkową przyjemność, gdy po naszym ciele stopniowo rozchodzi się miłe ciepełko. Wszyscy uwielbiamy rosoły, pomidorówki i zupy ogórkowe. My jednak chcemy zaproponować wam przepis na zupełnie inną zupę, która jeszcze lepiej sprawdzi się jako zimowy obiad.

Zobacz wideo Ta zupa rozgrzewa lepiej niż kaloryfer. Zobacz nasz przepis na dyniową zupę curry

Katarzyna Bosacka pokazała, jak zrobić zupę czosnkową. Tak podkręca jej smak

Przed wami zupa czosnkowa. Katarzyna Bosacka na swoim kanale na Youtubie krok po kroku pokazała, jak ją ugotować. Nie ma w tym nic skomplikowanego, ale warto zastosować się do kilku wskazówek, którymi podzieliła się dziennikarka. 

Przede wszystkim trzeba przed gotowaniem zupy odpowiednio podsmażyć cebulę. To właśnie ta czynność sprawi, że zupa czosnkowa zyska głęboki i intensywny smak. Ponadto należy uważać z solą i dodać ją do potrawy w odpowiednim momencie, czyli bliżej końca gotowania. Bosacka do swojej zupy czosnkowej dodaje też jeszcze jeden składnik, którego wiele osób może się nie spodziewać. Jest doskonałym zagęstnikiem. Poniżej znajdziecie cały przepis oraz wideo. Warto przemyśleć zrobienie zupy czosnkowej na obiad, bo nie dość, że nasyci i rozgrzeje, to jeszcze - ze względu na swój główny składnik - pomoże wzmocnić odporność organizmu.

 

Zupa czosnkowa Katarzyny Bosackiej. Jest w niej zaskakujący, owocowy składnik

Składniki:

  • cebula, 
  • tłuszcz do smażenia, np. olej lub masło,
  • kilka ząbków podsmażonego lub upieczonego czosnku,
  • 3 ziemniaki,
  • kawałek jabłka do zagęszczenia zupy,
  • bulion drobiowy lub warzywny,
  • kilka liści laurowych,
  • 6 ziaren ziela angielskiego,
  • sól do smaku,
  • ewentualnie cukier do smaku.

Sposób przygotowania:

Cebulę kroimy na spore kawałki. Do garnka wlewamy olej i podsmażamy na nim cebulę. Jak wyjaśnia Katarzyna Bosacka, przygotowana w ten sposób cebula podkręci zupę czosnkową, nadając jej charakterystycznego smaku umami. "Im dłużej podsmażymy cebulę, tym bardziej będzie złota, a nawet momentami mocno zarumieniona na brązowy kolor i tam właśnie będzie mieszkał smak umami" - tłumaczy. Podkreśla jednak, by cebuli nie przypalić.

Gdy cebula się zarumieni, zalewamy ją bulionem. Potem Bosacka wrzuca do garnka kawałki jabłka. Po co? Prezenterka wyjaśnia, że ten dodatek jest idealny do zagęszczenia zupy.

Różnego rodzaju sosy albo zupy bardzo dobrze zagęszczać nie mąką i zasmażką, czyli tłuszczem i węglowodanami prostymi, ale właśnie jabłkiem

- wyjaśnia.

Następnie do garnka wrzucamy pokrojone w grubą kostkę ziemniaki. Dodajemy ulubione przyprawy, Katarzyna Bosacka stawia na ziele angielskie i liście laurowe. Nie solimy w tym momencie. Gotujemy zupę do momentu, aż ziemniaki zmiękną, a jabłko się rozpadnie. Potem do zupy dodajemy czosnek - upieczony lub usmażony - oraz lubczyk lub tymianek. Mieszamy i gotujemy jeszcze parę minut. Po tym czasie blendujemy zupę na gładką masę. 

Dopiero po zblendowaniu dodajemy sól, pieprz oraz przeciśnięty przez praskę surowy czosnek. Jak zauważa Bosacka, dzięki obecności czosnku zupa będzie idealna na przeziębienie i wzmocnienie organizmu. "Ma w sobie bardzo dużo siarki oraz substancje zwane antybiotykami roślinnymi" - mówi. Zupę czosnkową mieszamy i dodajemy jeszcze odrobinę słodkiej śmietanki. Do smaku można dodać jeszcze trochę cukru. Zupa czosnkowa Katarzyny Bosackiej jest gotowa. Podajemy od razu i dekorujemy ulubioną zieleniną.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.