Tłusty czwartek wypada w tym roku ósmego lutego, czyli lada dzień. W tym czasie Polacy będą zajadać się puszystymi smakołykami, a na półkach sklepowych już teraz pojawiają się pączki. Wybór będzie ogromny, czekają nas bowiem pączki z różą, marmoladą, kremem czekoladowym oraz budyniem. Niektóre słodkości pokryte będą cukrem pudrem, inne - lukrem. Znajdą się i takie, które będą kusić... jadalnym złotem.
W zeszłym roku tytuł najdroższego pączka w Polsce przypadł gdyńskiej restauracji Niewinni Czarodzieje TrzyZero, należącej do Kuby Wojewódzkiego. Tamtejszy przysmak kosztował w 2023 roku 49 zł, co wywołało niemałą burzę komentarzy wśród internautów. W tym roku jednak został on zdetronizowany przez cukiernię ze Słupska.
Lokal Kaiser Patisserie pochwalił się w mediach społecznościowych oraz na swojej stronie internetowej, że miłośnicy tłustoczwartkowych smakołyków będą mieli okazję spróbować pączka z edycji limitowanej. Jego zawrotna cena - 100 zł - podyktowana jest najwyższej jakości produktami oraz nietypowym dodatkiem. Nie na co dzień w końcu spotyka się pączki pokryte sześcioma arkuszami jadalnego, 24-karatowego złota.
Pączek 24K dostępny będzie w dziewięciu lokalach w Polsce. Fani nietuzinkowych słodyczy będą mieli okazję zakupić go w oddziale cukierni m.in. w Warszawie, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Kołobrzegu oraz, oczywiście, Słupsku. Co ciekawe, słynnego już na cały internet pączka znajdziemy także w Berlinie.
Smakołyk wypełniony jest kremem muślinowym na bazie włoskiego mascarpone oraz jedną z najdroższych przypraw świata - szafranem. Koneserzy pączków bez problemu wyczują także nutę skórki z pomarańczy. Jego waga to aż 300 g. "Jest najdroższy, ale naszym celem nie była zawrotna cena. Chcieliśmy pokazać naszym gościom, że można zjeść w tłusty czwartek więcej niż tradycyjnego pączka. Filozofia marki Kaiser to 'Omnisense'. To filozofia doświadczeń i apetyt na piękno odbierane wszystkimi zmysłami. Jesteśmy marką, która w ofercie ma ręcznie robione produkty, stawia na wysublimowane smaki", tłumaczy na łamach wyborcza.pl Beata Zielińska z Kaiser Patisserie. Przedstawicielka lokalu podkreśliła, że głośna akcja marketingowa spotkała się z dużym, pozytywnym odzewem ze strony klientów.