Czy w obawie przed koronawirusem odżywiamy się lepiej? Wyniki badań

Podczas pandemii koronawirusa w niewielkim stopniu poprawiły się nasze nawyki żywieniowe. Świadczą o tym wyniki badań firmy Kantar Polska realizowanych na zlecenie Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Według zaleceń dietetyków warzywa i owoce powinny stanowić 50 procent naszej diety. Polscy immunolodzy zalecają, by w obliczu epidemii zrezygnować z jedzenia mięsa lub znacznie je ograniczyć na korzyść warzyw (więcej o tym: Polscy immunolodzy radzą, by na czas epidemii zrezygnować z jedzenia mięsa). Czy Polacy zaczęli się lepiej odżywiać w pierwszych tygodniach trwania epidemii? Jak dowodzą badania przeprowadzone przez firmę Kantar Polska, nasze nawyki żywieniowe się poprawiły. Donosił o tym Portal Spożywczy.

Pandemia popycha nas do zdrowego odżywiania

„Narodowe badanie konsumpcji warzyw i owoców” pokazuje, że w marcu mniej Polaków niż w lutym uznało swój sposób odżywiania za bardzo zły (czyli według badania pozbawiony owoców i warzyw lub zawierający ich bardzo niewiele). W lutym było to 26 procent badanych, w marcu zaś – 22.

Zobacz wideo Zobacz także domowe sposoby na lepszą odporność.

Badanie wykazało także, że najpopularniejszym warzywem, które jedzą Polacy, była w marcu marchew (88 proc. ankietowanych). Na drugim miejscu plasuje się cebula (87 proc. respondentów), a na trzecim – pomidory (84 proc. badanych). 90 proc. osób odpowiedziało zaś, że w tygodniu poprzedzającym badanie co najmniej raz jadło przynajmniej jedno jabłko. Kolejne miejsca pod względem popularności owoców zajmują banany i pomarańcze. Niestety tylko 12 proc. badanych przyznało, że – zgodnie z zaleceniami ekspertów – połowę tego, co jedzą, stanowią warzywa i owoce.

Zdrowy organizm może zwalczyć wirusa samoistnie

Dlaczego dieta zawierająca dużo warzyw i owoców jest tak ważna? Dzięki jedzeniu ich możemy wzmocnić naszą odporność oraz dostarczyć organizmowi substancje przeciwzapalne i antyoksydanty. Zdrowy organizm ma szansę zwalczyć wirusa samoistnie, a więc przejść zakażenie bezobjawowo. W czasie, gdy nie ma zbyt wiele świeżych owoców i warzyw, należy sięgać po mrożonki, przetwory i soki – są one doskonałym źródłem witamin i wartości odżywczych. Zobacz także: Brakuje ci w diecie świeżych warzyw? Zobacz, w jakich jeszcze produktach znajdziesz błonnik i witaminy.