Najlepiej nawadniające owoce i warzywa. To po nie warto sięgać podczas letnich upałów

Najlepiej nawadniające owoce i warzywa są szczególnie ważne w sezonie letnim. Warto wybierać je przez cały rok, ale przede wszystkim podczas upałów. Takie nawodnienie pozwoli naszemu organizmowi lepiej funkcjonować, dodając energii i uzupełniając potrzebne składniki.

Nawadnianie organizmu latem jest bardzo istotne. Warto więc pić dużo wody i jeść owoce oraz warzywa, które mają właściwości nawadniające. Dzięki temu będziemy czuć się lepiej i przetrwamy upały bez większego trudu.

Zobacz wideo Arbuz to tylko "cukier i woda"? Nieprawda!

Najlepiej nawadniające owoce i warzywa. Ogórki na pierwszym miejscu

Ogórki zawierają niemal 96 proc. wody, więc doskonale nadają się do nawadniania organizmu podczas upałów. Zawierają również witaminy i mikroelementy, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Przed ich spożyciem warto jednak pamiętać, że mają działanie moczopędne.

Kawa (zdjęcie ilustracyjne)Czy kawa może się przeterminować? Unikaj tych czynników, by była świeża

Cukinia to kolejne warzywo, które świetnie sprawdzi się do nawodnienia organizmu. Zawiera aż 95 proc. wody. Może być również spożywana w różnorodnej formie - na surowo, smażona, pieczona lub gotowana.

Więcej przydatnych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Rzodkiewka zawiera 95 proc. wody, ale bogata jest też w minerały oraz witaminy - m.in.  A, C oraz z grupy B, a także żelazo, fosfor, cynk, potas i siarkę.

Nawadniające owoce idealne na upały. Arbuz króluje wśród owoców

Najlepiej nawadniającym organizm owocem jest arbuz. Zawiera 92 proc. wody i jest znakomitym źródłem potasu, magnezu oraz witamin, szczególnie A i C.

Mizeria. Przepis na szybki dodatek do obiaduMizeria idealna - przepis. Kluczowa jest kolejność dodawania składników

Do nawodnienia organizmu doskonale sprawdzą się też truskawki, które również zawierają 92 proc. wody. Świetnie smakują jako dodatek m.in. do letnich sałatek.

Latem warto również pić sok ze świeżych pomarańczy i grejpfrutów, które składają się w 90 proc. z wody. Są również źródłem witaminy C oraz są bogate w przeciwutleniacze.

Więcej o: