Zacznij jeść na śniadanie i patrz, jak kilogramy lecą w dół. To świetne "spalacze" tłuszczu

Choć jedzenie samo w sobie nie spala tłuszczu, to jednak istnieją produkty, które można określić mianem jego "pogromców" lub "spalaczy". Pomagają bowiem schudnąć, ponieważ przyspieszają metabolizm, pozwalają organizmowi na długo się nasycić. Jednym z nich są jajka, które warto zacząć jeść na śniadanie.

Są pewne produkty, po które warto sięgać, jeśli chcemy schudnąć lub zadbać o smukłą sylwetkę. Do tego grona należą chociażby jajka. Dlaczego włączenie ich do diety będzie dobrym pomysłem?

Są doskonałymi "pogromcami" tłuszczu. Zapewniają sytość i energię

Jajka są przede wszystkim bardzo dobrym źródłem białka. Dzięki temu zapewniają nam energię i uczucie sytości na długo. To z kolei pozytywnie wpływa na kontrolę apetytu. Ponadto jajka, a także inne produkty z dużą zawartością białka, mają wysoki tzw. efekt termiczny. Oznacza to, że trawienie takiego pokarmu trwa dłużej, a organizm spala wtedy więcej kalorii. 

Zobacz wideo Jak gotować jajka, by dobrze się obierały? Oto sztuczki szefa kuchni

Wśród "pogromców" tłuszczu wymienia się też inne chude źródła białka. To np. kurczak, indyk, łosoś, jogurt grecki oraz kefir. Eksperci, których cytuje serwis Prevention, podkreślają, że dieta wysokobiałkowa to skuteczne i bezpieczne narzędzie, które pomaga w odchudzaniu oraz zapobiega chorobom związanym z otyłością.

Zaletą regularnego jedzenia produktów bogatych w białko jest również unormowanie wchłaniania cukru do krwiobiegu. Dzięki temu mamy mniejszą ochotę na słodycze, a poziom cukru we krwi jest stabilny.

Które jajka lepiej jeść - na twardo czy na miękko?

Najlepsze pod kątem zdrowotnym są jajka gotowane. Robione na twardo nie są jednak równe tym na miękko. Wszystko ma bowiem związek z czasem gotowania. W przypadku jajek na twardo jest to około ośmiu do dziesięciu minut. Potem należy zalać je zimną wodą, by zatrzymać proces gotowania. Jak podaje serwis dietetycy.org.pl, dłuższa obróbka cieplna sprawia, że jajka tracą nie tylko walory smakowe, lecz także stają się bardziej ciężkostrawne. Spożywanie zbyt długo gotowanych jajek może też prowadzić do problemów żołądkowo-jelitowych.

Ponadto, jak wynika z badań opublikowanych w czasopiśmie "Journal of Agricultural Food Chemistry", podczas gotowania jajek na twardo dochodzi do utraty części właściwości przeciwutleniających. Przeciwutleniacze (inaczej zwane antyoksydantami) to ważne związki chemiczne, które zwalczają nadmiar wolnych rodników. Chronią nas w ten sposób przed rozwojem chorób, również nowotworowych, i spowalniają proces starzenia.

Zatem jajka, które są krócej gotowane, zachowują więcej wartości odżywczych. Są też bardziej lekkostrawne. 

Ile jajek można jeść w tygodniu?

Z jajkami nie należy jednak przesadzać. Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej jako rozsądną liczbę podaje do siedmiu jajek tygodniowo. Natomiast organizacja American Heart Association zaleca, by jeść nie więcej niż jedno jajko dziennie lub dwa białka jaja dziennie.

Ile zjadasz jajek tygodniowo?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.