Wzbogaca smak mięs i warzyw. Ale nikt nie mówi o tym, że po cichu dokłada nam kilogramów

Nie wyobrażamy sobie mięsa czy warzyw z grilla bez wcześniejszego ich zamarynowania. Nadaje to smak i aromat. Niewiele osób zwraca jednak uwagę na to, że ten grillowy dodatek może nas nieźle utuczyć.

Piękna pogoda sprzyja grillowaniu. Jeśli jednak zależy nam na tym, by nie przybrać zbyt dużo na wadze, trzeba uważać. Większość z nas liczy kalorie kiełbasy czy mięsa, jednak zapomina, że marynata też "ma swoje za uszami".

Zobacz wideo Co na grilla? Proponujemy rybę, ziemniaki z boczkiem oraz słodki deser

Marynata do grilla - lepiej uważać. Nabija kalorie jak szalona 

Wielu z nas, przygotowując marynatę do mięs i warzyw na grilla, używa bardzo kalorycznych składników. Zazwyczaj jest to olej rzepakowy lub oliwa, ale też inne dodatki - cukier, miód, syrop klonowy. I choć świetnie wzbogacają smak, spożywane często i w dużych ilościach mogą sprawić, że odbije się to na naszej wadze. 

Jeśli chcemy tego uniknąć, powinniśmy unikać marynat na bazie majonezów, ale też takich z dużą ilością olejów, soli czy cukru (na przykład marynata BBQ). Warto pamiętać, że chodzi nie tylko o wagę, ale też o nasze zdrowie. Duże ilości tłuszczu, soli czy cukru mogą odbić się na naszym zdrowiu. Warto więc zastosować zamienniki. 

Zdrowa marynata do mięs na grilla? Te opcje będą o niebo lepsze 

Choć w pełni zdrową marynatę do grilla może być trudno przygotować, to warto postawić na zamienniki, które będą choć trochę mniej kaloryczne i zdrowsze. Majonez możemy śmiało zastąpić jogurtem naturalnym. Odpowiednikiem cukru i miodu mogą stać się niskokaloryczne słodziki - erytrol lub ksylitol. Zamiast wzmacniaczy smaku warto postawić na zioła i naturalne przyprawy.  

Warto pamiętać, by nie kupować gotowych marynat, ale przygotować je samodzielnie. Wówczas możemy kontrolować skład i kaloryczność. W ten sposób unikniemy niezdrowych dodatków, a zadbamy wyłącznie o naturalne produkty.  

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.