Ile gotujemy bób? Sezonowe warzywo wraca na bazarki. Sprawdź jak je przygotować, by zachowało witaminy

Bób to jeden z letnich produktów, który jest długo wyczekiwany. To pyszne i zdrowe warzywo pojawiło się już na straganach i bazarkach - warto więc przygotować je na jeden ze smacznych sposobów. Ile gotujemy bób? Jeśli chcesz go odpowiednio przyrządzić, sprawdź nasz przepis i ciesz się wyjątkowym smakiem tego rarytasu.

Więcej ciekawych przepisów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Po długiej przerwie bób wraca na stragany i bazarki. To wyjątkowe i zdrowe warzywo możemy traktować jako przekąski lub przygotować je na jeden z ciekawych sposobów. Niezależnie od preferowanej formy warto pamiętać o odpowiednim gotowaniu - czas ma duże znaczenie na końcowy efekt. 

Pasta z bobu to doskonały pomysł na pyszne śniadania. Zdjęcie ilustracyjneWyczekany bób. Przepisy, które wydobędą smak i zajmą 15 minut

Ile gotujemy bób? Czas gotowania ma znaczenie

Bób to sezonowe warzywo strączkowe, które zawiera mało tłuszczu, za to dużo białka, a także błonnik. Oprócz walorów smakowych i wartości odżywczych ma wiele właściwości leczniczych. Ten produkt jest świetnym zamiennikiem mięsa zarówno jeśli chodzi o smak, jak i składniki odżywcze. Jego fanami są zazwyczaj osoby dbające o linię - wszystko ze względu na małą zawartość kalorii (zaledwie 187 kcal w jednej szklance), a także niską zawartość kwasów tłuszczowych.

Zielone warzywo możemy podawać jako przekąskę lub dodać do różnych potraw. Bób możemy z powodzeniem wykorzystać w wielu przepisach, sprawdzi się idealnie jako dodatek do makaronów, zup czy past. Jeśli chcemy przygotować go solo, wystarczy umieścić go w garnku i zalać wodą. Kiedy zacznie się gotować, należy dosypać pół łyżeczki soli i łyżeczkę cukru. Gotujemy około 10-15 minut i odcedzamy. Taki bób możemy zjeść ze skórką i bez.

Zobacz wideo Sałatka ziemniaczana z bobem i kolendrą

Jak długo gotować bób? 

Bób podobnie jak inne warzywa należy gotować w zależności od świeżości, wielkości i przepisu. Warto jednak wiedzieć, że proces gotowania może usunąć z warzywa aż 40 proc. cennych dla naszych organizmów minerałów i witaminy. Skórka jest najzdrowszą jego częścią. Dla zdrowia poleca się więc jedzenie młodego, niegotowanego bobu.

Jeśli jednak wolimy wersję gotowaną, należy postępować jak opisaliśmy powyżej, lub przygotować jeden z wielu smacznych przepisów. Ciekawym dodatkiem jest sos przygotowany z masła klarowanego, koperku i czosnku. Wystarczy podsmażyć wszystkie składniki z ugotowanym bobem - efekt jest wyjątkowo smaczny. 

Więcej o: