Te tanie napoje wspomagają odchudzanie. Jeden warto pić rano zamiast kawy, innym wyczyścisz okna

Co warto pić, żeby poprawić swoje zdrowie i przy okazji pozbyć się krępującej oponki? Oczywiście świat nauki nie wymyślił magicznej mikstury, która sama z siebie sprawi, że momentalnie schudniemy, ale natura może w tym bardzo pomóc. Jakie napoje należy pić, żeby spodnie zaczęły spadać? Jeden jest wyjątkowo skuteczny, ale warto uważać na jedną rzecz.

Kto z nas nie chce wyglądać pięknie i czuć się zdrowo i lekko? Oczywiście istnieje całe mnóstwo diet i "cudownych suplementów" oraz aktywności, które mają mieć zbawienny wpływ na proces odchudzania, ale umówmy się - nie warto na tym polegać. Przynajmniej nie w całości. Jednak jeśli już obierzemy sobie pewien cel, na przykład wsparcie pracy jelit lub obniżenie poziomu cukru we krwi, możemy zrobić to za pomocą naturalnych składników, nie koniecznie drogich suplementów ze sklepu dla sportowców. 

Zobacz wideo

Co warto pić, żeby wspomóc odchudzanie?

Królowa poranków, czyli kawa

Czarna kawa nie tylko pobudza, lecz także zabija uczucie głodu. Zazwyczaj pijemy ją zaraz po obudzeniu - nie jest to najlepszy wybór. Kawa jest oczywiście zdrowa, jednak wypicie jej na pusty żołądek może uszkodzić delikatną śluzówkę. Żeby pobudzić układ trawienny, przed filiżanką kawy wypij pół szklanki ciepłej wody. Po kilkunastu minutach możesz już cieszyć się aromatem pobudzającego napoju. Kawa nie tylko pobudza, lecz także przyśpiesza przemianę materii. Zaleca się, by nie wypijać jednak więcej niż trzech filiżanek dziennie. Kawę śmiało można pić między posiłkami, nie bojąc się, że nastąpi wyrzut insuliny i związane z tym wahania poziomu cukru we krwi. Warunek jest jeden - musi to być kawa czarna - bez cukru i dodatków. Słodką kawę z mlekiem nasz organizm traktuje jako osobny posiłek, a to nie wpływa dobrze na proces chudnięcia. 

Magiczny płyn, który dodasz do sałatki i umyjesz nim okna

Trudno wyobrazić sobie płyn, który ma tak wiele zastosowań, co ocet jabłkowy. Jest idealny jako składnik dressingów do sałatek, sprawdza się w marynowaniu mięsa, a dodany do smażącego się mięsa na patelni sprawi, że wyjdzie kruche i soczyste. Octem jabłkowym wyczyścisz także okna, lustra i utrzymasz cukier w ryzach. Odchudzające działanie octu jabłkowego jest znane już od dziesięcioleci i trzeba przyznać, że to działa. Dietetyk Michał Wrzosek tak nam to wyjaśnił. 

Kwas octowy zawarty w occie może wpływać na zmniejszone odkładanie tłuszczu w postaci tkanki tłuszczowej, redukować stężenie cholesterolu we krwi, regulować metabolizm glukozy, poprawiać insulinowrażliwość i spowalniać trawienie węglowodanów w przewodzie pokarmowym

Wrzosek jednak zaznaczył, że to nie jest cudowny lek na odchudzanie i należy spożywać go z umiarem. Przede wszystkim nie zaleca się pica octu jabłkowego na czczo - przed wypiciem octu rozcieńczonego z wodą, warto wypić pół szklanki zwykłej, ciepłej wody. Co więcej, ocet jabłkowy może podrażniać szkliwo zębów, dlatego warto pić ten napój przez słomkę. I nie zapominajmy, że podstawą odchudzania jest zbilansowana, odpowiednia dla naszego zdrowia dieta i ruch. 

Leki na kaca i oponkę na brzuchu

O zbawiennym działaniu kiszonek już doskonale wiemy, jednak nie wystarczy je jedynie zajadać - warto je także wypijać. Dlaczego to istotne? Nie tylko przez fakt, że zawierają mnóstwo witamin i dobrych bakterii. To naturalne probiotyki, które cudownie działają na nasze jelita, wspomagają mikrobiom, a ich działanie można porównać do odkurzacza - wymiatają z naszego organizmu toksyny. Dzięki temu nie tylko zdrowsze są nasze jelita, lecz także całe ciało - nie zapominajmy, że jelita to nasz drugi mózg, a jak mózg jest zdrowy, to całe ciało na tym korzysta. Picie soku z kiszonych ogórków lub kiszonek kapusty ma także inną zaletę - już wypicie niewielkiej ilości kwaśnego napoju przed posiłkiem, zwłaszcza tym bogatym w węglowodany sprawi, że wyrzut insuliny po posiłku będzie mniejszy. To ważne dla osób cierpiących na wahania poziomu glukozy we krwi oraz takich.

O tym nie wolno zapomnieć

Jednak najważniejszym płynem, który wspomaga proces odchudzania, jest po prostu woda. Nie wolno zapomnieć o odpowiednim poziomie nawodnienia i warto wyrobić w sobie nawyk picia przynajmniej 1,5 litra wody dziennie. Oczywiście mowa tutaj o zwykłej wodzie mineralnej lub przefiltrowanej. Woda ze smakowymi dodatkami na pewno nie przysporzy nam zdrowia i może sprawić, że utkwimy w  błędnym przekonaniu, że prowadzimy zdrowy tryb odżywiania. 

Pamiętajmy jednak, że samo picie tych napojów nie sprawi, że natychmiast schudniemy i też nie wszystko będzie nam służyć. Zawsze przed wprowadzeniem do diety octu lub soku z kiszonek warto zasięgnąć porady dietetyka lub lekarza, by nie zrobić sobie krzywdy. Nie zapominajmy także, że podstawą odchudzania jest odpowiednio dobrana dla nas dieta oraz aktywność fizyczna taka, która sprawia nam przyjemność. Ważny jest także zdrowy sen i odpowiednia higiena. "Odchudzające" napoje to jedynie dodatek. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.