Jak zrzucić kilogramy bez wielkich wyrzeczeń? Poznaj pięć złotych zasad, które dadzą piękny efekt

Dieta jest twoim największym wrogiem, podobnie jak karnet na siłownię? Zamiast wpędzać się w niepotrzebny stres związany z perfekcyjną sylwetką, zadbaj o zdrowe nawyki żywieniowe i nie tylko. Niemiecki trener zdradza przepis na sukces w najczystszej postaci - chodzi m.in. o redukcję stresu.

Do lata zostało już tylko kilka miesięcy, przez co wiele osób stawia właśnie teraz na diety, ćwiczenia i inne metody, które mają doprowadzić do perfekcyjnej sylwetki. Niestety, bardzo często zbyt duże wymagania na początku całego procesu szybko zniechęcają, przez co idealny plan sięga bruku. Niemiecki trener z dużym doświadczeniem ma jednak sposób nawet dla najbardziej opornych. Poznaj pięć złotych zasad, które zdziałają cuda!

Zobacz wideo Magda Gessler schudła 12 kilogramów. To zasługa tylko diety?

Dieta i droga do wymarzonej sylwetki nie musi być karą. Poznaj sprytną metodę, która działa cuda

Simon Mathis jest trenerem fitness i doradcą żywieniowym z dziewięcioletnim doświadczeniem. Swoją wiedzą postanowił podzielić się z innymi i tak powstała firma "FitLife", która pomaga planować drogę do idealnej sylwetki, ale bez katowania się na siłowni czy restrykcyjnych diet i postów przerywanych. Filozofią Simona jest wprowadzenie nawyków żywieniowych, które mają doprowadzić do sukcesu w przyjemny i lekki sposób. Kluczowa jest tu sumienność i konsekwencja. 

Pierwszą złotą radę jest włączenie ćwiczeń do codziennego życia, w końcu nie bez powodu mówi się, że ruch to zdrowie. Autor nie ma tu jednak na myśli kilku treningów na siłowni tygodniowo - chociaż i to jest jak najbardziej wskazane. Mowa tu o spacerowaniu, zrezygnowaniu np. z komunikacji miejskiej czy zastąpieniu jej rowerem. Warto też w przerwach od pracy zadbać np. o rozciąganie, jogę czy inne proste ćwiczenia. 

Zapomnij o restrykcyjnych dietach i wprowadź zdrowe nawyki żywieniowe 

Kolejną ważną zasadą jest... dobre śniadanie! Pierwszy posiłek w ciągu dnia jest niezwykle ważny i daje nam energii do działania. Warto zatem skusić się nawet na coś małego jak kanapka czy warzywa z nabiałem zamiast samej kawy. I tu przechodzimy do kolejnego punktu, czyli diety. Nie da się ukryć, że to najważniejszy punkt, ale bez obaw obejdzie się bez szczegółowego liczenia kalorii. Warto jednak z codziennej diety wypisać przede wszystkim żywność wysoko przetworzoną, a także słodycze w dużej ilości. Warto więc zrobić zapasy zdrowych przekąsek np. orzechów, owoców czy batonów proteinowych. Na talerzu powinno się znaleźć znacznie więcej warzyw - wówczas nie trzeba będzie rezygnować z makaronów czy pizzy jednej na kilka dni. 

 

Równie istotne co dieta jest odpowiednie nawodnienie, o którym niestety wiele osób zapomina. Ponieważ organizm ludzki składa się w ponad 70% z wody, niezwykle ważne jest, aby zawsze pić odpowiednią ilość wody. W sumienności w tym zakresie pomocna może być specjalna butelka lub aplikacja z przypomnieniem. Ostatnią złotą zasadą jest unikanie stresu, a także higiena snu. Nie trzeba chyba nikomu mówić, że sen jest bardzo istotny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Warto więc zamienić serial na książkę i wcześniej położyć się do łóżka. Podobnie jest ze stresem - im mniej, tym lepiej dlatego pomocna może okazać się medytacja, joga czy przebywanie na łonie natury. 

Który sposób na odchudzanie jest Twoim daniem najskuteczniejszy?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.